Dronning Margrethe deltager i årsfesten

Dronning Margrethe overværer i år den særlige årsfestceremoni i Aulaen fredag den 14. september. Det giver Dronningen mulighed for at møde de fire studerende fra universitetet, som i år modtager Dronningens rejselegater.

I forbindelse med Dronning Margrethes 40-års regentjubilæum i januar markerede Aarhus Universitet de tætte bånd mellem Kongehuset og AU ved blandt andet at udvide Dronning Margrethe den ll's rejselegat til studerende ved Aarhus Universitet fra to til fire legater. Dronningens rejselegater blev oprindeligt indstiftet som en gave til regenten, da hun fyldte 70 år. Hvert legat er på 25.000 kroner og uddeles ved årsfesten.

Angående aftenfesten i Musikhuset bliver der i disse dage sendt billetter ud. Der har været en overvældende interesse for arrangementet i Musikhuset, så billetterne er blevet fordelt efter først til mølle-princippet. Derfor beder vi også om, at man returnerer de billetter, man ikke måtte få brug for.
De skal sendes til: Kongreskompagniet, Nordhavnsgade 4, 8000 Aarhus C.