Portræt af adjunkt Stefan Schaper

Født i Tyskland, vokset op i Italien og nu i Danmark, Stefan Schaper er berejst, men er netop ansat på BTECH, hvor han skal arbejde med Management Accounting.

Stefan Schaeper.

1.       Hvorfor har du valgt at arbejde på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi?
Jeg har allerede boet i Danmark i et år, som gæste-ph.d.-studerende. Siden da har jeg konstant kigget efter interessante job i Danmark. Stillingen på BTECH matchede mine interesser helt perfekt - både i forhold til forskning og undervisning.

2.        Hvad er dit arbejdsområde, og hvad skal du arbejde med her?
I min ph.d. fokuserede jeg på »extra financial reporting« altså revision inden for intellektuel kapital. Mere specifikt har jeg sammen med professor Christian Nielsen og professor Robin Roslender udført et opfølgende studie i, hvordan man måler og styrer intellektuel kapital- og videnressourcer. Lige nu er jeg i min forskning også begyndt at kigge på forretningsmodeller.
På BTECH skal jeg arbejde som adjunkt inden for Management Accounting.

3.       Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
Jeg har en bachelor og en kandidatgrad i erhvervsøkonomi med særligt fokus på ledelse. Desuden har jeg en ph.d. i ledelse og erhvervsøkonomi og er også udnævnt til Doctor Europaeus.

4.       Hvad har du lavet før?
Siden jeg afsluttede min ph.d. i 2014, har jeg arbejdet som konsulent i München og Frankfurt i Tyskland, primært i forbindelse med projekter inden for Business Intelligence og Regulatory Reporting i banksektoren. Sideløbende har jeg sammen med mine medforfattere arbejdet på artikler fra min ph.d.  Jeg har derfor fået udgivet en række artikler i højt estimerede og peer-reviewed tidsskrifter, den seneste i første kvartal af 2017.

5.       Vil du fortælle lidt om dig selv, din familie og din fritid?
Jeg blev født i Tyskland, voksede op i det sydlige Italien, hvor vi flyttede til, da jeg var 13. Da min familie flyttede tilbage til Tyskland i 2004, besluttede jeg mig for at blive i Abruzzi-regionen i 10 år.
Jeg har en bror, som er ved at tage en ph.d. ved universitetet i Leuven, Belgien.
I min fritid nyder jeg at rejse, svømme, høre rock og jazz og se en god film.