Mød ph.d.-studerende Asim Ul Haq

Asim er ny ph.d.-studerende på instituttet - du kan læse mere om hans arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser m.m. her.

Asim Ul Haq

Aarhus Universitet er et af verdens bedste internationale og offentlige universiteter. Her er mulighed for at lære i et multikulturelt og multireligiøst miljø. På Aarhus Universitet mødes mennesker fra hele verden med forskellige religioner, racer og nationaliteter. Her kan personligheden styrkes, samtidig med at jeg kan fjerne mit blik fra snævre nationale forhold til mere internationale forhold. Derudover har AU akademiske medarbejdere i verdensklasse, og universitetet stiller meget moderne forskningsfaciliteter til rådighed for ansatte og studerende.

Min forskningsinteresse ligger inden for trådløs kommunikation med vægt på ressourceallokering, lagsikkerhed og kanal-estimering. Jeg arbejder i øjeblikket som Marie Skłodowska-Curie-forskerspire på MOTOR5G-projektet, hvor jeg beskæftiger mig med sikkert dronedesign og sikre drone-operationer.

Jeg er uddannet elektroingeniør inden for telekommunikation. Jeg tog min bachelor- og kandidatgrad på COMSATS University Islamabad, Pakistan. Jeg har bred erfaring med systemadministration, driftsstøttetjenester og den akademiske verden. Jeg har bl.a. arbejdet ved (i kronologisk rækkefølge): Nokia Solutions and Networks, Pakistan; Abasyn University Islamabad; ERISP Pvt. Ltd, Pakistan og OpenM4S-projektet ved UET Peshawar, Pakistan.

Min familie består af seks medlemmer: forældre, en søster, en hustru og en lille dreng. Jeg kan godt lide at bruge min fritid på havearbejde, at spille bordtennis og vandre. Jeg er altid åben for at skabe nye relationer, interagere med mennesker og diskutere forskellige aspekter af livet.