Camilla Brodam - ny kommunikationspartner med solid erfaring

Camilla Brodam er pr. 1. februar ansat som instituttets nye kommunikationspartner. Hun skal arbejde med at styrke instituttets kommunikationsindsats og skabe øget opmærksomhed omkring vores uddannelser.

Foto: Camilla Brodam

Jeg har valgt at arbejde på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, fordi jeg forventer, at det er en spændende arbejdsplads, som vil kunne udfordre mig fagligt og give mig mange spændende arbejdsopgaver. Jeg brænder for at arbejde med feltet mellem uddannelse, erhvervsliv og politikere. Det er et spændende og udfordrende felt, hvor der altid sker nye ting.

Jeg har erfaring med at arbejde inden for uddannelsessektoren og i politisk ledede organisationer, og jeg finder det meget interessant. Jeg glæder mig til at arbejde med mange forskellige interessenter og skabe spændende nye samarbejder med nye kollegaer og eksterne aktører. I det hele taget glæder jeg mig helt vildt til at starte – det bliver så spændende!

Hvad er dit arbejdsområde, og hvad skal du arbejde med her?

Som jeres nye kommunikationskonsulent kommer jeg til at arbejde med at styrke Institut for Forretningsudvikling og Teknologis kommunikation med omverdenen. Jeg kommer til at arbejde både med intern og ekstern kommunikation. Jeg kommer til at være sparringspartner på flere samarbejder mellem instituttet og erhvervsliv, samt i forbindelse med politiske samarbejder. Jeg skal desuden arbejde med at udvikle og udføre kommunikationsstrategier og -planer.

I bund og grund skal jeg arbejde med at synliggøre muligheden for at tage sin uddannelse i Herning på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi både for kommende studerende og for erhvervslivet, som kan finde deres kommende medarbejdere blandt de studerende.

Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?

Jeg er cand. mag. i medievidenskab og litteraturhistorie fra Aarhus Universitet, og derudover har jeg en uddannelse som markedsføringsøkonom fra Vitus Bering i Horsens.

Hvad har du lavet før?

Jeg har arbejdet næsten fire år hos egetæpper som International Marketing Koordinator, hvor jeg stod for marketing og kommunikation i stort set hele verdenen. Jeg arrangerede og deltog i events og messer i blandt andet Dubai, New Delhi, Shanghai, London, Paris, Stockholm og Oslo. Jobbet indebar meget rejseaktivitet, og det hang ikke rigtig sammen med livet med en lille nybagt familie. Derfor blev jeg ansat midlertidigt som kommunikationsmedarbejder hos Psykiatri og Social ved Region Midtjylland i Viborg.

Her arbejdede jeg blandt andet med al kommunikation omkring byggerierne af psykiatriens nye huse ved Skejby og Gødstrup. Jeg sad også som en del af journalistgruppen, hvor vi håndterede al presse- og politikerkontakt. Senest har jeg arbejdet to år hos College360 i Silkeborg, hvor jeg har håndteret alle former for kommunikation lige fra sociale medier til at arrangere store events og diverse mesterskaber for de forskellige håndværksfag. Derudover arbejder jeg som fotograf i mit fritid.

Vil du fortælle om dig selv, din familie og din fritid?

Jeg er 36 år og bor i Viborg sammen med min datter Dicte, som er næsten otte år. Jeg er kæreste med Jacob, som også bor i Viborg. Jeg holder af at være aktiv og holde mig igang. Jeg løbetræner 3-4 gange om ugen og har altid Dicte med på cykel ved siden af. De andre dage rider jeg på min lille islænderhest Sif eller underviser Dicte i at ride på hende. Jeg dyrker også yoga og meditation sammen med en god veninde og Dicte. Derudover går jeg på jagt sammen med Jacob og har planer om at få riffeltegn i løbet af foråret, så jeg kan komme på bukkejagt.

Jeg er ikke god til at sidde stille, så når vejret ikke er til udendørsaktiviteter, bruger jeg meget tid på at tegne sammen med Dicte eller strikke. Sidst men ikke mindst er jeg naturfotograf, hvorfor jeg flere gange om året er afsted på fototure og kurser sammen med gode venner.

Værd at vide

Camilla får kontor i 2114 og vil fremover være på instituttet mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Hendes mailadresse er: brodam@au.dk.