Mød ph.d.-studerende Mads Kock Pedersen

Mads er ph.d.-studerende på instituttet - du kan læse mere om hans arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser m.m. her.

Mads Kock Pedersen

BTECH har en stærk interdisciplinær profil og et tæt samarbejde med både større og mindre virksomheder. Det tiltalte mig, da jeg har en baggrund inden for fysisk, men jeg arbejder nu med organisationer og problemløsning. Jeg så også en mulighed for at kunne at tage de abstrakte idéer, jeg arbejder med, og bringe dem tættere på en anvendt kontekst i løbet af min ph.d.

Hvad er dit arbejdsområde?
I min ph.d. skal jeg arbejde med, hvordan problemløsning adskiller sig imellem grupper og individer, og under hvilke forhold den ene tilgang kan være fordelagtig frem for den anden. Til det har jeg udviklet et eksperiment i form af et spil, hvor spilleren skal finde den bedste løsning på et abstrakt problem.

Hvad er din baggrund?
Jeg har de seneste år arbejdet som Data Scientist ved Center for Hybrid Intelligence, Aarhus Universitet. Der arbejdede jeg med, hvordan vi kunne tage forskningsspørgsmål og udforme dem som spil, så vi kunne inddrage den brede befolkning i at hjælpe os med at løse dem. Eksempelvis arbejdede jeg med, hvordan vi kunne bruge spil til at måle kognitive evner.

Jeg bor sammen med min kæreste i Tilst. Vi mødtes, da vi begge var svømmeinstruktører i Kolding, og vi har været sammen siden gymnasietiden. Når jeg ikke arbejder, har jeg flere forskellige interesser, der spænder bredt: fra at læse nørdet sci-fi, eller tage ud og svømme, til at bage mere eller mindre vellykkede kager.