Marianne Helstrup – ny underviser på BDE

BDE-ingeniør vender tilbage til Herning for at undervise og uddanne endnu flere ingeniører.

Jeg brænder for formidling og undervisning, så da jeg så stillingsannoncen på BDE, hvor jeg selv har læst, så måtte jeg slå til.

Hvad er dit arbejdsområde, og hvad skal du arbejde med her?
Jeg skal undervise de kommende ingeniører i Forretningsudvikling (BDE), og det glæder jeg mig til.

Jeg tænker, at det lige præcis er det høje faglige niveau, jeg brænder for og ønsker at undervise på.

Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
Jeg er som nævnt uddannet på BDE, som dengang hed Produktionsingeniør. Jeg har brugt uddannelsen som projektleder hos EG, samt Quality Manager hos VELUX. Her har jeg opbygget en erhvervserfaring, som jeg glæder mig til at dele med de studerende. Jeg har for en del år siden været ansat som underviser og vejleder på Herningsholm Erhvervsskole. Jeg tænker, at denne undervisningserfaring sikkert på nogle områder kan anvendes i mit kommende job her på BDE.

Hvad har du lavet før?
Jeg har de seneste to år undervist på UCN, University College North, på uddannelsen Export and Technology

Jeg har undervist i de tekniske fag og været superglad for det, men nu glæder jeg mig til at undervise de nye ingeniører i stedet.

Jeg bor i Aarhus og maler en del billeder i min fritid. Jeg interesserer mig i det hele taget meget for kunst og besøger flittigt både museer og gallerier.