Nidhi Sinha

Nidhi Sinha er ny Ph.d.-studerende på BTECH

Den væsentligste årsag til at arbejde er jo selve arbejdet. Jeg trives med forskning, opdagelse, udvikling og innovation, og dette fik mig til at vælge Institut for Forretningsudvikling og Teknologi.

Hvad er dit arbejdsområde, og hvad skal du arbejde med her?
Jeg skrev speciale i trådløs kommunikation, og i min doktorgrad arbejdede jeg med New RAN Techniques for 5G Ultra-dense Mobile networks-TeamUp5G. Jeg vil primært arbejde inden for Architectures and Supporting Algorithms for Spectrum og CA for Small Cells and Ultradense Deployments. Jeg sigter mod at arbejde i et team, hvor vi beskæftiger os med tekniske problemer i den virkelige verden og bliver involveret i standardiseringsaktiviteter osv.

Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
Jeg læste min kandidatuddannelse inden for Wireless Communication på BIT Mesra i Indien og min bachelor i Interaction Design (HCI) på Domus Academy and IDI i Milano. Jeg har også en bachelor i Electronics and Communication fra BPUT University i Indien.

Hvad har du arbejdet med før?
Jeg har arbejdet som ingeniør ved DigiCollect og Agiliad Technologies, hvor mit arbejde omhandlede indlejret systemudvikling, som er en del af industriel automatisering. Efter min kandidatuddannelse arbejdede jeg som forskningsingeniør indenfor 5G-teknologier.

Kan du fortælle os lidt om dig selv, din familie og hvad du laver i din fritid?
Jeg er en selvdreven, motiveret og afslappet person. Jeg kan godt lide at holde mig beskæftiget med ting som maleri, håndværk, musik, gåture, madlavning osv. Jeg elsker også at spille skak.