Mød ph.d.-studerende Gianlorenzo Meggio

Gianlorenzo er ph.d.-studerende på instituttet - du kan læse mere om hans arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser m.m. her.

Gianlorenzo Meggio

Hvorfor valgte du at arbejde på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi?
Som Marie Curie PhD Fellow var mit valg først relateret til det europæiske projekt, EINST4INE, som jeg søgte. Jeg talte derefter med min nuværende vejleder, lektor Agnieszka Radziwon, og valgte så BTECH på grund af kvaliteten af instituttets ​​forskning.

Jeg kommer fra Italien og kendte ikke nogen, der havde studeret her før, så jeg måtte stole på de oplysninger, jeg kunne finde på nettet, hvilket fik mine øjne op for, hvor forskningsorienteret instituttet er. Det er noget, som jeg virkelig værdsætter, og som mine første måneder hér bestemt har bekræftet.

Jeg arbejder inden for innovationsledelse, og i mit projekt skal jeg undersøge, hvordan teknologi-understøttede innovationsøkosystemer opstår, hvor jeg i processen også inddrager involverede interessenter. Da mine primære forskningsinteresser ligger i krydsfeltet mellem innovation og bæredygtighed, anlægger jeg dette perspektiv for at undersøge, hvordan begrebet innovationsøkosystemer kan anvendes til at finde løsninger på aktuelle samfundsmæssige udfordringer.

Jeg har en kandidatgrad i Management Engineering fra Politecnico di Milano. Min kandidatgrad ligner meget den, som BTECH udbyder i Teknologibaseret Forretningsudvikling. Mere specifikt var mit hovedfag, som jeg valgte dengang, social innovation og bæredygtig drift, hvilket ledte mig til en stilling som bæredygtighedskonsulent ved PwC i Italien, hvor jeg i løbet af mine to års ansættelse dér kunne øge min viden om disse emner.

I min fritid kan jeg godt lide at spille basketball, cykle og (som enhver rigtig italiener) lave mad. Så hvis nogen har lyst til at prøve ægte italiensk mad i Herning, skal du bare sige til! Så finder vi ud af noget ☺ Derudover blev jeg i januar 2021 den stolte onkel til en nu 1-årig dreng, som jeg nok forkæler lidt –  alle de gaver taget i betragtning, som jeg giver ham, hver gang jeg tager tilbage til Italien.