Institutleder på AU Herning takker af

Institutleder på AU Herning Michael Evan Goodsites ansættelseskontrakt udløber til juni, og han har valgt derefter at tage imod nye udfordringer på Syddansk Universitet i Odense. Det betyder, at Aarhus Universitets institut i Herning skal have en ny institutleder.

Michael Evan Goodsite, institutleder på AU Herning

I de sidste tre år har Michael Evan Goodsite stået i spidsen for AU Herning, men han har valgt ikke at genansøge stillingen, når den udløber om tre måneder. Han har fået et andet job som institutleder på Institut for Teknologi og Innovation på Syddansk Universitet i Odense – tæt på hans hjem på Fyn.

Siden fusionen med Aarhus Universitet har AU Herning, der er et af syv institutter ved School of Business and Social Sciences, været præget af en markant udvikling, som har til formål at sikre forskningsbaseringen af de uddannelser, der udbydes i Herning. Uden en sådan forskningsbasering kan disse uddannelser ikke akkrediteres og dermed fortsætte.

– Som institutleder på AU Herning har Michael Evan Goodsite arbejdet ihærdigt på at opbygge et forskningsmiljø med tyngde, og for Aarhus Universitet er der er ingen tvivl om, at det arbejde skal fortsætte også i de kommende år. Derfor er det også indlagt i budgetterne, at BSS vil støtte denne udvikling med over 19 mio. kr. over de kommende tre år. Det har været et stort og udfordrende arbejde, men AU Herning er nået langt og har fået skabt et godt og solidt fundament for forskningsmiljøet i det midt- og vestjyske. Michael Evan Goodsite har ydet en stor og dedikeret indsats for AU Herning, og det fortjener han stor ros for, siger Svend Hylleberg, dekan på BSS.

Et tilvalg, ikke et fravalg

– Min beslutning om at tage imod nye udfordringer er truffet af familiære årsager, da det nye jobtilbud udover at byde på spændende udfordringer bedre kan skabe en god balance i mit arbejds- og familieliv. Det er et tilvalg af Syddansk Universitet og ikke et fravalg af Aarhus Universitet, siger Michael Evan Goodsite og fortsætter:

– Jeg har haft nogle fantastiske år på AU Herning, og jeg håber, at alle ansatte og samarbejdsrelationer vil tage lige så godt imod den nye institutleder, som de har taget imod mig. Jeg ønsker AU Herning alt det bedste, og jeg vil fortsat fastholde en relation og et samarbejde med Aarhus Universitet.

Michael Evan Goodsites ansættelse på AU Herning udløber til juni, og indtil da vil han bruge kræfterne på at få AU Herning godt videre på baggrund af den økonomiske proces, afslutte opgaver og overdrage instituttet til den nye institutleder på bedst mulig vis. Det er endnu uvist, hvem der overtager stillingen, da ansættelsesprocessen ikke er afsluttet.

Yderligere information

Dekan Svend Hylleberg, School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet: 23 38 20 20