Mød ph.d.-studerende Anita Priyadarshini Durai Pandian,

Anita er ny ph.d.-studerende på instituttet - du kan læse mere om hendes arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser m.m. her.

Anita Priyadarshini Durai Pandian

Jeg har været på forskellige universiteter, hvor der ligesom er en kæmpe mur mellem den teknologiske verden og erhvervslivet. Det virker, som om der er krig mellem teknologi-folk, der synes, at forretningsfolk ikke har megen teknologisk ekspertise, mens forretningsfolk altid mener, at teknologi-folk ikke har stor relevans for værdiskabelsen, fordi de generelt enten overvurderer eller undervurderer produkterne i verden. Men på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi går teknologisk forskning på højt plan hånd i hånd med topklasse-erhvervsforskere, der sammen tilstræber at få deres forskning formidlet til omverdenen på bedste vis.

Jeg har som ung forsker modtaget et Marie Skłodowska-Curie Actions-stipendium vedr. MOTOR5G-projektet, hvor jeg skal arbejde på mit ph.d.-projekt med titlen "Business Models for Future Wireless Networks (FWNs)". Hovedformålet er, hvordan man skaber værdi via nye teknologier. FWN'er vil øge oplevelsen og karakteren af internettet og vil derfor give yderligere muligheder samt flere app’s og tjenester. Blandingen af ​​den fysiske, digitale og virtuelle verden skubber nemlig til udviklingen af nye FWN-understøttede økosystemer inden for forretningsmodeller. Jeg vil også se på en moderne og innovativ tilgang til dannelsen af ​​nye LSA-algoritmer (LSA: Licensed Shared Access) ved hjælp af netværksslicing. Via deep learning og blockchain-baseret licensering vil to forskellige tilgange blive udviklet til LSA. Disse algoritmer vil derefter bidrage til konstruktionen af ​​nye forretningsmodeller.

Både under min bacheloruddannelse og min kandidatuddannelse blev jeg udvalgt til at modtage stipendier. Min bacheloruddannelse tog jeg på Anna University i Indien ved Institut for Elektronik og Kommunikationsteknik. På Universität Siegen i Tyskland tog jeg en kandidatgrad inden for nanovidenskab og nanoteknologi. Jeg har altid haft en passion for både elektronisk hardware og programmering på højt niveau, hvilket var en perfekt kombination for min nye stilling, da den netop kræver, at man kan kombinere innovationer fra – og på – begge områder.

Jeg kommer fra en lykkelig familie på tre: min mor, far og mig, og jeg kommer oprindeligt fra Indien. Mine forældre har hele mit liv støttet mig i både sorger og glæder. Jeg elsker klassisk dans samt at have kvalitetstid med familien. Derudover kan jeg i min fritid godt lide at udforske nye horisonter i livet.