Her er instituttets nye kommunikationskonsulent

Astrid Refsgaard er fra 1. april 2022 instituttets kommunikationskonsulent - du kan læse mere om hendes arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser m.m. her.

Astrid Refsgaard

Noget af det, der tiltalte mig ved stillingen, er, at jeg som instituttets kommunikationskonsulent skal arbejde i et krydsfelt mellem forskningsformidling og rekruttering af fremtidige studerende. Jeg har derudover en stor faglig såvel som personlig interesse for forretnings- og organisationsudvikling, strategi og ledelse, og jeg trives godt med at arbejde med en bred målgruppe af interessenter.

Jeg skal bl.a. sørge for, at vi får råbt højt om alt det spændende, der sker her på instituttet, og bidrage til, at vi får øget kendskabet til Aarhus Universitet i Herning. Den første tid har været rigtig god, og jeg ser frem til at lære de mange interne og eksterne aktører bedre at kende - fra kollegaer til virksomheder i området, den lokale presse, kommunikationsteamet i Aarhus og mange flere - ikke mindst de studerende.

Med en bacheloruddannelse i tysk og erhvervskommunikation samt en kandidatuddannelse i virksomhedskommunikation i rygsækken, dimitterede jeg i 2013 fra Aarhus Universitet. Siden da har jeg arbejdet med strategisk kommunikation, både i det private og i det offentlige. Derudover har jeg været med til at stifte tre virksomheder, og fra 2020-2022 var jeg selvstændig i min egen kommunikationsvirksomhed.

Min kæreste og jeg har en datter på 7 år, en søn på 5 år og en gigantisk goldendoodle – sidstnævnte er halv golden retriever/halv kongepuddel. Efter at jeg havde boet i udlandet og Aarhus, flyttede vi først sammen i København og senere flyttede vi ”hjem” til Jelling, hvor jeg er født og opvokset. Min fritid går bl.a. med oplevelser med min familie og mine venner samt aktiviteter som padel tennis og at opbygge vores ”vilde have” på vores grund, og så har jeg en passion for design og boligindretning.