Mød ph.d.-studerende Michal Minarcik

Du kan læse mere om hans arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser mm. her.

Hvorfor valgte du at arbejde ved BTECH?
Jeg valgte at arbejde på BTECH på grund af den stærke sammenhæng mellem mit ph.d.-projekt og instituttets tværfaglige fokus med teknologi i centrum. Jeg mener, at BTECH har et miljø, der understøtter og fremmer den professionelle udvikling af instituttets ph.d.-studerende, og derfor passede det perfekt til mig.

Jeg er en del af AIROD-sektionen, og min forskning fokuserer på blockchain-økonomi. Jeg vil forske i decentraliserede autonome organisationer (DAOs) ved hjælp af både kvantitative og kvalitative metoder for at vurdere deres kvalitet. Jeg er særligt interesseret i, hvordan DAOs kan signalere deres kvalitetstype til omverdenen for at sikre funding og tiltrække talent. Jeg vil meget gerne diskutere potentielle emner, så I er velkomne til at kontakte mig for en snak.

Jeg kommer fra Bratislava, Slovakiet, hvor jeg boede de første 19 år af mit liv. Jeg gik på et spansk tosproget gymnasium og spillede junior ishockey. Efter gymnasiet flyttede jeg til Odense for at studere på SDU og spille for deres ishockeyhold. Mens jeg tog min bacheloruddannelse i erhvervsøkonomi, udviklede jeg en passion for decentraliseret finans, og blev efterfølgende optaget på SDU’s kandidatprogram i økonomi og finansiering. Efter at have afsluttet det første år flyttede jeg til København for at spille ishockey for Gentofte Stars og tog samtidig kurser på CBS.

Vil du fortælle lidt om dig selv, din familie og dine hobbyer?
Efter at have startet min ph.d.-rejse på BTECH besluttede jeg at trække mig tilbage fra ishockey for at fokusere fuldt ud på min forskning og akademiske karriere. Når jeg ikke forsker, er jeg glad for at tilbringe tid sammen med min kæreste. Vi er begge nye i Herning, så vi nyder at udforske området sammen. Jeg elsker også at lære om forskellige emner uden for mit felt, og for nylig er jeg begyndt at spille tennis for at holde mig aktiv.