Portræt af Marcus Sommerbirk, underviser

Marcus Sommerbirk er ny underviser i Fysik og Anvendt Matematik på BDE uddannelsen. Derudover skal han være vejleder på diverse projekter.

Marcus Sommerbirk.

Fordi jeg synes, at BDE uddannelsen i Herning, hvor jeg skal undervise, er en rigtig spændende uddannelse, som passer utroligt godt med min uddannelsesmæssige baggrund og praktiske erfaring. En uddannelse der både giver teknisk og kommerciel indsigt, samt erfaring med entreprenørskab og projektledelse mener jeg er helt rigtig i forhold til at ruste vore unge studerende til fremtidens dynamiske virksomheder. Og det vil jeg gerne bidrage til.

Hvad er dit arbejdsområde og hvad skal du arbejde med her?
Jeg skal i første omgang undervise i Fysik og Anvendt Matematik, samt være vejleder på diverse projekter. Senere håber jeg, at kunne bidrage til yderligere faglig undervisning og til den fortsatte udvikling af BDE uddannelsen.

Din uddannelsesmæssige baggrund?
Jeg har en MBA i International Business and Marketing fra CASS i London, er maskiningeniør med apparatteknisk speciale fra Ingeniørakademiet i Lyngby (nu en del af DTU) og er ved at afslutte en master i matematik på Aalborg Universitet.

Hvad har du lavet før?
Jeg har undervist på handelsgymnasierne i Silkeborg og Ringkøbing de sidste 7 år. Før det har jeg haft så forskellige udfordringer som: Udviklingsingeniør og salgstræner på Radiometer Medical, Projektleder på Novo Nordisk, Intern Konsulent på LEGO System, Marketingchef hos GPV og Direktør hos Højmark Rejser.

Jeg er gift og bor i Silkeborg. Jeg har tvillingedøtre på 15, som bor hos deres mor. Min fritid går for øjeblikket mest til min hovedopgave på master studiet i matematik. Men ellers går jeg op i samfundsforhold, politik og nyder et gerne et par løbeture om ugen.