Velkommen (tilbage) til Pernille Agerskov Clausen

Pernille er vendt tilbage til BTECH - nu som adjunkt. Du kan læse mere om hendes arbejdsområder, faglige baggrund, fritidsinteresser mm. her.

Jeg er uddannet BDE og cand.polyt. fra BTECH. Under min kandidatuddannelse udviklede jeg en interesse for industriel digitalisering, mens jeg studerede digital transformation i tråd med Industri 4.0, hvilket fik mig til at forfølge en ph.d. inden for dette område. Som ph.d.-studerende fra 2019 til 2022 fokuserede jeg på at udforske visualiseringsværktøjer til smart manufacturing (på produktionsgulvniveau) i samarbejde med Siemens Gamesa Renewable Energy. Dette partnerskab banede vejen for en industriel postdoc-stilling ved Aalborg Universitet fra 2022 til 2024, hvor jeg fortsatte med at forske i omstillingen til digital produktion på både operationelt og taktisk niveau inden for SGRE.

Hvorfor valgte du at arbejde ved BTECH?
At vende tilbage til BTECH efter at have afsluttet min industrielle postdoc ved Aalborg Universitet/SGRE føltes som et naturligt valg, da det er her, mit ’forsker-DNA’ stammer fra. Da jeg fandt ud af, at der var en ledig adjunktstilling inden for mit felt, greb jeg chancen og søgte. Jeg er meget begejstret for at være tilbage på BTECH!

Jeg underviser på cand.polyt.- og ITKO-uddannelserne, hvor jeg er ansvarlig for kurserne Advanced Operations Management og Systemudvikling. Derudover vil en stor del af min tid blive dedikeret til at udvide forskningsindsatsen inden for operations management på BTECH. Min forskning fokuserer primært på digitale omstillinger inden for operations management og teknologiledelse med særlig fokus på sociotekniske systemer.

Vil du fortælle lidt om dig selv, din familie og dine hobbyer?
Jeg bor i Kjellerup (Silkeborg-området) sammen med min mand Andreas og vores to finske lapphunde Teddy og Balou. Vi er spændte på at udvide vores familie, da vi venter vores datter i november. I 2022 købte vi en charmerende gammel murermestervilla, som vi har brugt de sidste to år på at renovere. Udover at være handy i hjemmet nyder jeg at spille fodbold og tilbringe tid i køkkenet, hvor jeg elsker at bage og lave mad! Selvfølgelig bruger jeg også meget tid på vores hunde, så en stor del af min fritid foregår udendørs.