Institutledelsen har besluttet, at alle professorer, lektorer og adjunkter samt fastansat administrativt personale skal have mulighed for at bruge en mobiltelefon som arbejdstelefon i stedet for den nuværende IP-telefon. Vælger du at bestille en mobiltelefon, vil mobiltelefonens nummer blive registreret som dit arbejdsnummer, og IP-telefonerne vil blive brugt til andet personale. I forhold til brug af mobiltelefonen har du to muligheder:
Bemærk: AU fører kontrol med anvendelsen af arbejdsmobiltelefonen.
Hvis du vælger at få en BTECH-betalt mobiltelefon, skal Telenor bruges som udbyder, og abonnementet skal bestilles sammen med telefonen. Hvis du vil have overført dit nuværende mobilnummer til Telenor, skal du kontakte AU IT.
Kontakt Inger Kristensen før du bestiller, så BTECH kan sikre korrekt skattemæssig registrering.
Hvis mobiltelefonen alene skal bruges i arbejdsmæssig sammenhæng, så medbring en udfyldt og underskrevet tro- og love-erklæring.
Mobiltelefonen skal bestilles via Aarhus BSS IT-webshop. Den forbliver AU’s ejendom også efter endt brug. Du kan frit vælge mellem mobiltelefonerne i webshoppen, så længe du holder dig under maksimumbeløbet på 5.000 kr.